Előjegyzés:
Amennyiben a keresett dokumentum megtalálható a könyvtár állományában, de az kölcsönzés vagy egyéb okból nem elérhető, kérhető annak előjegyzése. Előjegyzés kérhető személyesen, e-mailben, valamint az elektronikus katalóguson keresztül.
Foglalás:
A kölcsönözni kívánt dokumentumot(kat) kollégáink előkészítik Önnek, melyek a kölcsönző szolgálat pultjánál vehetők át. Foglalás kérhető e-mailben, valamint az elektronikus katalóguson keresztül.
Segítség online előjegyzéshez és foglaláshoz:
Az érvényes tagsággal rendelkező olvasóink előjegyezhetik vagy lefoglalhatják a katalógusban megtalálható dokumentumokat.
Elektronikus katalógusunk indítása után a Bejelentkezés/regisztráció gombra kattintva a könyvtári tagsággal rendelkező olvasóink az olvasójegyen található vonalkóddal és jelszóval tudnak belépni könyvtári adatlapjukra. Alapértelmezett jelszó a születési hónap és nap számokkal írt négykarakteres változata (pl. ha Ön március 1-én született, akkor a jelszó: 0301). Az alapértelmezett jelszót célszerű első belépéskor az "Adatok" fülön található „Jelszó megváltoztatása” gomb segítségével módosítani, ehhez szükség van az e-mail cím megadására, illetve ellenőrzésére.
(A megváltoztatott jelszó a Központi Könyvtár önkiszolgáló kiadást végző munkaállomásaira is érvényes.) Amennyiben elfelejtette jelszavát, a bejelentkezés oldaláról az elfelejtett jelszó hivatkozás segítségével, majd az olvasójegyén található vonalkód beírásával új jelszót kérhet e-mail címére. Amennyiben nincs a rendszerben megadott e-mail címe, akkor a könyvtárban tudja jelszavát a könyvtárossal visszaállíttatni.
A kölcsönözni kívánt könyvet válassza ki katalógusunkból, majd a „részletek” hivatkozásra kattintva győződjön meg róla, hogy a könyv megtalálható könyvtárunkban (lelőhely: II. Rákóczi Ferenc Könyvtár, Móra Ferenc Könyvtár, Petőfi Sándor Könyvtár... ), majd válassza a „dokumentumigénylés” gombot. A következő ablakban az átvételi pont megadása után, a kérés elküldése gombbal lehet véglegesíteni a kérést.
Az előjegyzett vagy lefoglalt mű hozzáférhetősége esetén a rendszer e-mailt küld.
Telefonon vagy levélben történő értesítés esetén a mindenkori postaköltségnek megfelelő díjat kérünk befizetni.
Az előjegyzett dokumentumokat az értesítést követően az intézmény 5 nyitvatartási napon át, raktári és AV dokumentumok esetén 3 napra fenntartja. Ezt követően az előjegyzést töröljük.